ייעוץ חינם! בואו נעשה את זה 055.8855.247

איך לבצע בחירת פונטים נכונה לעיצוב שלכם

מיתוג ואפיון על פחיות שתיה

בחירת הגופן הנכון עבור הפרוייקט שלכם הוא ממש כמו לבחור את הלוק הנכון. בין אם אתם עושים את זה במודע או כלאחר יד, זה אומר הרבה על הסגנון והטעם שלכם. בדיוק כפי שהלוק היומי שלכם לא יתאים לכל אירוע, כך גם גופנים שונים משרתים מטרות שונות.גופן עגול ובועתי יהיה מושלם עבור מסיבת יום ההולדת של ילד, אבל לנסות להשתמש בו בתאגיד בטחוני,בואו נודה שמעולם לא תתבקשו לעצב עבור חברה זו שוב!

במאמר זה נעבור את כללי בחירת גופן כדי להבטיח לכם שלעיצובים שלכם תמיד יהיה מראה טוב!

riseandshine

לכל גופן אופי ואישיות משלו. חלקם שובבים ומזדמנים בעוד שאחרים הם יותר קונבנציונליים.
כאן באה אחריותו של המעצב לדעת למצוא את ההתאמה הנכונה עבור כל פרויקט.בחירת גופן לקויה יכולה להפריע בהבנה התקשורתית, להרוס את המטרה החזותית ולהעביר מסר שגוי.
הישארו איתנו ותמשיכו לקרוא כמה טיפים יעילים המתארים כיצד לבצע את בחירת הגופן הנכונה עבור הפרויקט הבא שלכם.

1.מה אתם מנסים להגיד?

nobel-mind

בחירת הגופן משתנה מאוד מפרויקט לפרויקט-ויש לכך סיבה טובה! מצגת עסקית דורשת סגנון טיפוגרפי שונה מאוד מאשר מגזין אומנתי שבו הסגנון יהיה נועז ומודגש יותר. לפני שאתם קופצים למים, תעצרו לחשוב על כוונת פרויקט העיצוב שלכם. מהו המסר שאתם מנסים להעביר? ואיזה גופן ישדר תחושה דומה לשלכם?
ברגע שהתקבעתם על סגנון מסוים, חשוב לבדוק את שאכן כולו קריא וברור. גופנים דקים בדרך כלל לא יתכווצו טוב כמו גופנים עבים. קריאות חשובה פה מאוד. זה תמיד רעיון טוב לבדוק את גופנים בגדלים שונים לפני תחילת העבודה על מנת להבטיח שניתן יהיה לפענח את המסר באותו מוצר או פרוייקט. אם יש לכם גופן פחות קריא מומלץ להציג אותו בקנה מידה גדול יותר (כמו בכותרות וראשי פרקים) ולהוסיף הרבה שטח לבן.

2.התאמת רצף ויזואלי

hierarchy

יצירת היררכיה ויזואלית הינה הכרחית בכדי לעצב. לפני שמתחילים, תצטרכו לחשוב לאן אתם רוצים שצופים יסתכלו קודם. רצוי בשלב זה להפריד את המידע החייוני כגון:שם החברה,סלוגן,כותרת אינפורמטיבית חשובה- דבר זה יעשה בעזרת גופנים גדולים,מודגשים ובכך לתת חשיבות אופטימלית לחלק הטקסטואלי החשוב והחיוני.

הבלטה, גודל או רווחים יובילו את הצופה להתבונן ביצירה דרך עיניו של המעצב ובסדר לו הוא מייחל. טריק נהדר עבור בחירת גופן הינה לחקור איפה נעשה שימוש בגופנים בעבר,ההסטוריה תעבור לכם לקבוע איפה הם ישתלבו הכי טוב.

3.מצאו גופנים שמשלימים אחד את השני

mismatched-fonts

השימוש במספר רב של גופנים,אם נתעלם במצב של טקסטים ארוכים, יכול ליצור בלבול עבור הצופים והפניית תשומת הלב שלהם למקומות רבים מדי בבת אחת. מראה חזותי שכזה יכשל בניסיון התקשורתי ויוביל להעברת מסרים שגויים.

מרבית הפרויקטים מרוויחים משימוש במבחר גופנים.זאת כמובן אם הפרויקט דורש את השימוש של גופנים מרובים,חשוב להקפיד ולבצע שינויים ושילובים רבים עד שהגופנים השונים מגיעים למצב שבו הם משלימים זה את זה לכדי מראה עשיר ומזמין שיגרום לעיניין רב.

אם גופנים משולבים כראוי, הם יכולים להביא משיכה ויזואלית אסתטית. לדוגמא, אם תשלבו בין גופן עבה לגופן דק כל אחד מהגופנים מביא איתו תפיסות אישיותיות שונות כתוצאה מכך כל אחד מהגופנים יראה בבירור,המאפיינים ישמרו והמשיכה הויזואלית ביניהם תהיה הרמונית ולא מבלבלת.

4.אימונים הם המפתח להצלחה

virginia-woolf

כמו כל מיומנות, הכול טמון בתרגול. אם אתם רוצים לשפר את הטיפוגרפיה שלכם ללא כל הכשרה מקצועית, אתם צריכים להתנסות בבחירת גופנים ועד שתהפכו למומחים התהליך ידרוש מכם המון ניסוי וטעייה.
כיוון שאין נוסחת פלא עבור אילו גופנים הולכים טוב יחד (מינוס כמה עקרונות מנחים), תצטרכו להשתמש באינטואיציה שלכם ולקחת כמה סיכונים.ככל שתתרגלו, העיניים שלכם יהפכו חדות יותר והיצירתיות שלכם תעוף למרחקים.

 

אילו עקרונות מנחים יש בבחירת גופנים? שתפו אותנו בתגובות..:)

מאמר זה נערך על ידי מונדו-תקשורת חזותית,בבעלותו של חי אברג'יל-ארט דיירקטור,מתמחה בהוראת העיצוב ,אמן ביסודו ובמהותו.

 

השאר תגובה