ייעוץ חינם! בואו נעשה את זה 055.8855.247

שיווק גרילה: 21 מודעות יצירתיות ו 5 דרכים לגרום להן לעבוד בשבילך

שיווק גרילה אדידס

שיווק גרילה הידוע גם בכינויו פרסום סביבתי, הוא המונח שטבע ג'יי קונרד לוינסון.

המונח מתאר את מאמצים שיווקיים ושימוש בדרכים לא קונבנציונליות בכדי להשיג מטרות מסורתיות.

נשמע מעורפל?

מצויין!! ככה זה צריך להשמע, היופי שבשיווק גרילה הוא שאין מגבלות של ממש מבלבד הדמיון שלך.

בכדי לתת מושג בצורה טובה יותר עד כמה הדמיון יכול להרחיק לכת ביצירה, להלן 5 דרכים שבהן מודעות פרצו מחוץ לגבולות הדף/המסך אל תוך השיגרה היומיומית שלנו.

 

שימוש בשיווק גרילה באומנות רחוב

מבחינה הסטורית, אומנות רחוב שימשה כדרך חצופה למשיכת תשומת לב.

מה שהחל כגרפיטי של כנופיות בצידי קרונות הרכבת הפך עד מהרה לשפה ייחודית של ביטוי אומנותי.

אם חלק משמעותי מקהל הלקוחות שלך הם עירוניים ולמותג שלך נראות או אג'נדה שמתקשרת עם ונדליזם או עצבנות כדאי לך מאוד לשקול שימוש שיווק גרילה באמצעות אומנות רחוב.

החומרים היחידים אותם תצטרך הם מצרכים בסיסיים באומנות ככה שהתקציב יוכל לכלול אמן שזו ההתמחות שלו לטובת הפרוייקט.

אם כבר מדברים על אמנים חשוב לזכור כי אומנות רחוב כשמה כן היא – אומנות.

אם תחליט לאמץ קמפיין עם אופי כזה כדאי שתהיה מוכן להתנגדויות של אלו המתנגדים להפיכת אומנות רחוב למסחרית.

כדאי ל"צייר" את התמונה דמיין שאתה מבקר בלובר ומתבונן במונה ליזה והופ היא מגישה לך מקדונלד'ס.

 

מה אתה צריך לדעת

  • העלות יחסית נמוכה, תלוי בהיקף הפרויקט ומספר המאנים המעורבים.
  • מרעיון מתאים רק לשווקים עירוניים
  • השימוש מתאים גם לארגונים ללא מטרת רווח או קמפיינים בנושאים חברתיים ובכך האומנות לא נתפסת כ"מופקעת" לטובת חברות מסחרייות.

 

הדוגמאות האהובות ביותר עלינו המציגות אומנות רחוב

guerrilla-marketing-alligator

 

 

 

guerrilla-marketing-drunk-drivers      guerrilla-marketing-toothache-1

ikea         guerrilla-marketing-street-art-coke

מתקנים ציבוריים

כשעוד היית יזם צעיר והמודל העסקי היה רק בחיתוליו, בטח חלמת על היום שבו המותג שלך יוצג לראווה על שלטי חוצות ענקיים.

אבל למה לעצור שם? חברות רבות גדלו והעיזו לפרסם בעזרת חפצים ומודלים ענקיים ברחובות ובחללים ציבוריים.

עדיין בכדי בכדי לפרסם בסדר גודל כזה, החברה צריכה לצבור רמה מסויימת של הצלחה.

ביצוע קמפיין כה גדול ידרוש חומרים, היתרים וצוות בנייה שיעלו לא מעט כסף.

כאשר מבצעים שיווק באמצעות מתקנים הכי טוב להתמקד באובייקט סימלי במקום ניטרלי, סביבה נקייה.

אפילו שיהיה מונח במקום שלא הגיוני שיונח, ככה תוכל ליצור מסתורין, הציבור ירצה לדעת עוד.

חשוב לוודא שהמטרה מאוד ברורה, חדה ולא ניתן לפספס מה המסר שאתה רוצה להעביר.

 

מה אתה צריך לדעת

  • מדובר באחת משיטות שיווק גרילה היותר יקרות.
  • מדובר באמת משיטות הגרילה שהכי מושכות תשומת לב.
  • מתאים מאוד לארגונים מבוססים בעלי תמונות מוכרות.

הדוגמאות המועדפות שלנו לשיווק בעדרת בנייה גדולה

guerrilla-marketing-coffee guerrilla-marketing-giant-banana

kinkos       hot-wheels

שילוט בגרילת השיווק

רק הקמת עסק? עדיין מנסה ליצור לעצמך שם מוכר? רוב הסיכויים שאין לך תקציב בגודל של קינג קונג בכדי לזרוק קליפות בננה ענקיות ברחובות.

אבל אל דאגה! כשמדובר בשיווק גרילה המספרים שרשומים בסוף גליון ההוצאות שלך לא תמיד חשובים.

לפעמים כל מה שצריך זה חתיכת נייר ומעט תושייה בכדי לחשוב על הצהרה/משפט/סלוגן ברמה גבוהה.

 

מה אתה צריך לדעת

  • מרבית רעיונות הגרילה הומצאו תוך כדי התעסקות עם ציוד משרדי.
  • הדבר מתאים לעסקים קטנים שהציבור עדיין לא מכיר.
  • משמעות הדבר שהמוח הקריאיטיבי שלך יצטרך לבצע את רוב העבודה השחורה.

 

הדוגמאות הטובות ביותר שלנו לשילוט בגרילת שיווק

 

ballet guerrilla-marketing-yoga-flow-1 hair-salon asian-art-museum

 

חנויות Pop-up

חנויות פופ-אפ צמחו והפכו לכלי הפרסום  היותר אוונגרדים של הקמעונאים.

הגאונות הטמונה פה היא בפרסום תוך כדי מכירה- למה להוציא כסף על מודעה שאפשר בהחנות עצמה תהיה המודעה?

זה כל כך משוכלל וניתן לארוז ולהעביר את המבנים הללו ולהניחם ממש מחוץ לפסטיבל, אירוע ספורט או צומת עמוס תנועה.

 

מה אתה צריך לדעת

  • הדבר דורש תקציב גבוה ויכולת בנייה משוכללת.
  • מתאים לחברות קמעונאיות שמוכרות מוצר מוחשי.
  • רצוי שיהיה מתקן שיווקי שתופס את העין ויחד עם זאת אנשים ירצו גם לקנות בתוכו.

 

הדוגמאות המועדפות עלינו של חנויות Pop-up

guerrilla-marketing-adidas            guerrilla-marketing-valentino hm-1024x1024           tiffanys

גם הפרסום המסורתי עובר לגרילה

מטרת המאמר הזה היא לא להציג את השיווק המסורתי בחירה רעה האלה רק לציין ושם לא נעצרת היצירתיות.

הסדרה הבאה של הדוגמאות מוכיחה את קוי הדימיון בין המסורתיות לבין הגרילה, תאפשר לדמיון להוביל אותך.

ראית כי מסעות שיווק גרילה עשו גלים עד לעולם החיצון.

גם בכיוון ההפוך זה עובד,  אם כבר יש לך פרסום רגיל ברחבי העיר כל מה שנשאר לעשות זה לחשוב "מחוץ לפוסטר"

 

מה אתה צריך לדעת

  • הוצאה מתונה,שטחי פרסום מסורתיים,מתאימים לעסקים עם פרסומות קבועות.
  • מיקום משחק תפקיד חשוב, על המשווק להבין כי המיקום ישפיע על ההבנה של הצרכן ועל היעילות הפרסומית.
  • התמקדות של קמפיינים נקודתיים, בשכונות ספציפיות יפיקו תועלת מירבית.

 

המודעות המועדפות שלנו המייצגות פרסום מסורתי שהופך לגרילה

wisconsin    guerrilla-marketing-legogofitness-886x1024amnesty-1024x1024

 

מסקנות

מודעה יצירתית עושה הרבה יותר מלהביא את הלקוחות אל רצפת החנות , היא מושכת אותם, גורמת להם לצחוק, מעוררת נוסטלגיה בתוכם והכי חשוב היא גורמת להם לדבר על זה!!

לקמפיין שיווק גרילה מוצלח יש את הייתרון לא רק להיות בלתי נשכח לעומת מודעות מסורתיות אלה גם כזה שידברו עליו.

אז נכון, ייתכן ולא כל העוברים ושבים יוכלו לרכוש את בקבוק הטיפקס הענק והלבן שלך, אבל הם כן יצטלמו איתו, יעשו סלפי…זה כשלעצמו יעודד מודעות במדיה החברתית והדבר יהפך ויראלי ואולי בבלוג הבא נכתוב על הגרילה שלך!!!